Blogs
Ik schrijf over ondernemerschap, strategie, productiviteit, marketing, sales en andere topics of interest. Als je mijn artikelen interessant vindt, schrijf je dan in mijn nieuwsbrief voor meer.
Recente artikelen

Het 7s model
Het 7s model van McKinsey is ontwikkeld door een aantal McKinsey medewerkers om de prestaties van een onderneming in kaart te brengen op 7 vaste factoren. In dit artikel leg ik uit hoe het model werkt en hoe jij het als MKB’er kan inzetten voor jouw business.

De TOWS matrix; van SWOT naar strategie
De TOWS matrix is steeds meer in opkomst als aanvulling of vervanging van de SWOT analyse. Maar hoe werkt de TOWS en waarom is het beter dan de alom bekende SWOT?

Een goede Sales funnel maken
Een sales funnel is een visuele weergave van hoe mensen zich door het aankoopproces heen bewegen. Maar hoe richt je nou een goede sales funnel in? In dit artikel zoom ik in op hoe je een sales funnel ontwerpt, bouwt en optimaliseert.

De 8 eigenschappen van een goede manager
Wat zijn de eigenschappen van een goede manager voor je marketing- en salesteam? In dit artikel kijken we naar de 8 eigenschappen die volgens Google iemand tot een goede manager maken.

Buyer Persona’s; hoe je ze maakt en gebruikt
Buyer Persona’s zijn een must-have voor ieder bedrijf van iedere omvang. En ik moet heel eerlijk bekennen dat ook ik dat niet altijd zo gezien heb, maar inmiddels zijn ze een essentieel onderdeel van mijn marketing toolkit.

WordPress Theme Builder
Ik krijg regelmatig de vraag welke WordPress theme builder ik gebruik voor het bouwen van websites, blogs en landingspagina’s en daarom heb ik besloten om de beste template bouwer voor WordPress op mijn blog te behandelen.

Zo breng je de customer journey in kaart
De customer journey is waar alle research samen bij elkaar komt in één overzichtelijk document. Het is een combinatie van de inzichten die je hebt opgedaan in de vorige lessen.

Prijsstelling en uurtarief bepalen; wat mag je rekenen?
Het is misschien wel het lastigste onderdeel van jezelf verhuren. Jezelf prijzen en veel zelfstandigen maken een cruciale fout. Wat voor tarief kun je rekenen? Wat is eerlijk?

Doelgroep analyse als onderdeel van jouw groei strategie
Wat is een doelgroepanalyse? En wat heb je eraan als je die analyse uitvoert? Is het de moeite waard? In dit artikel leg ik je uit waarom je het zou moeten en hoe je het kunt doen.

Een Content Marketing strategie formuleren
Miljoenen bedrijven doen aan contentmarketing, hebben een contentmarketingplan én een contentmarketing strategie. Er worden miljarden euro’s in geïnvesteerd, maar er zijn maar weinig bedrijven die dit doen volgens een bewezen framework.

Product / Market fit vaststellen
Een product/market fit realiseren is een iteratief proces, waarbij je verschillende proposities test bij de doelgroep. En soms staat zelfs de doelgroep ter discussie. Maar waarom is die product/market fit zo belangrijk? En hoe test je in hemelsnaam of er sprake is van een zogenaamde ‘fit’?

Growth Hacking: het complete dossier
Growth hacking wint enorm snel aan populariteit en steeds meer startups zetten deze werkwijze succesvol in om hun groei aan te jagen. Maar wat is growth hacking? En hoe begin je ermee?
