KWFinder review

KWFinder review

KWFinder is een SEO tool waarmee je keyword research kunt uitvoeren. Het is een relatief onbekende tool vergeleken bij de SEO-giganten zoals SEMRUSH, MOZ en ahrefs, maar de tool wint snel aan populariteit. Terecht?

Ik nam de proef op de som en testte KWFinder uitgebreid. Eerst puur omdat ik een review wilde schrijven, maar inmiddels gebruik ik deze keyword finder op dagelijkse basis voor mijn SEO. 

Waarom nog verder lezen?

Nou…  je krijgt direct een goed beeld van wat je kunt met KWFinder en je komt direct een paar belangrijke zaken te weten. KWFinder is namelijk niet geschikt voor iedereen.

KWFinder review: de samenvatting

KWFinder is vooral geschikt voor mensen die zelf een website in beheer hebben of kleine agencies die niet teveel geld willen uitgeven aan hun SEO software.

Grotere agencies en bedrijven hebben mogelijk baat bij de uitgebreide feature-set van een pakket zoals SEMRUSH.

Waar ik vind dat KWFinder zich in onderscheidt, is de fijne en moderne User Interface én de gebruiksvriendelijkheid. Businesswise heeft KWFinder de beste prijs/kwaliteit verhouding. 

Bekijk hier de actuele prijzen van KWFinder.

  • Oogstrelend design
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Gebruiksvriendelijk
  • Handige Chrome plugin
  • Position change alerts
  • Geen mobile app

KWFinder walkthrough

Hieronder vind je een walkthrough video waarin ik even snel door de software loop. Onder de video vind je ook nog een gallery met screenshots voor als je nu even geen zin hebt in een video 😉

Hieronder vind je nog een paar screenshots waarop goed te zien is dat Keyword Finder een lekker clean design heeft. Gebruik de pijlen om ook de andere screenshots te bekijken. 

Wat is KWFinder?

KWFinder is een keyword tool, waarmee je zoekwoorden onderzoek kunt uitvoeren. 

Natuurlijk heb je de basisfunctie, waarmee je het zoekvolume voor een specifiek keyword kunt achterhalen. Echter, de kracht van KWFinder is dat je met dezelfde zoekopdracht toegang krijgt tot o.a. de volgende informatie:

  • Gerelateerde zoekwoorden
  • Auto complete suggesties die Google geeft
  • Top 10 concurrenten op de keyword combinatie
  • Moeilijkheidsgraad van het keyword
  • Gerelateerde vragen

Hoe werkt KWFinder?

Heel simpel. Alles begint met het invoeren van een keyword of onderwerp waar je onderzoek naar wilt doen óf een domein (van een concurrent) dat je wilt analyseren om nieuwe keywords te ontdekken.

Zie hieronder de eenvoud.

Keyword zoeken met keyword finder

Wat kost KWFinder?

De meeste professionele SEO pakketten kosten ergens tussen de €100 en €400 per maand, terwijl KWFinder begint al met €25 per maand. Het abonnement kan oplopen tot maximaal €115 per maand.

Hier kun je de meest actuele prijzen vinden.

Hoe ik KWFinder gebruik

Meestal begint alles bij mij met een idee. Een idee over een onderwerp dat ik graag met mijn volgers wil delen. Vaak ingegeven door een klantgesprek of een vraag die mij is gesteld.

Of soms wil ik een blog schrijven, maar heb ik geen inspiratie. In dat geval gebruik ik Keyword finder om inspiratie op te doen.

Ik zal beide scenario’s hieronder beschrijven in stappen, zodat je een goed beeld hebt van de stappen die ik dan doorloop.

Scenario 1: Content idee onderzoeken

Het eerste wat ik doe, is KWFinder openen. Daar toets ik het onderwerp in waar ik over wil schrijven om te achterhalen waar mensen op zoeken. Ik let op de volgende zaken:

  • Hoeveel volume zit er op het keyword?
  • Zijn er synoniemen met meer zoekvolume?
  • Welke vragen stellen mensen aan Google rondom dit onderwerp?
  • Hoe moeilijk is het om goed te ranken op dit keyword?
  • Wie zijn de concurrenten en hoe goed zijn ze?
  • Zijn er andere relevante zoekwoorden die passen bij dit artikel?

Vervolgens maak ik een selectie van de keywords waar ik mijn artikel omheen wil bouwen en voeg deze toe aan een ‘lijst’. Deze lijst pak ik erbij als ik daadwerkelijk begin met het schrijven van de content.

Als ik de content heb geproduceerd, voeg ik deze lijst met keywords toe aan Serpwatcher om te tracken hoe ik rank op deze keywords.

Scenario 2: Ik heb inspiratie nodig

Ook nu ga ik eerst weer naar KWFinder. Alleen nu toets ik daar geen zoekterm in, maar voer ik een van de volgende twee acties uit:

  1. Ik analyseer een domein van een concurrent
  2. Ik bekijk mijn keyword lijsten

De keyword lijsten heb ik eerder gemaakt toen ik zoekwoorden onderzocht. En omdat ik niet altijd genoeg tijd heb om alle ideeën uit te werken tot een blog, kan het zijn dat er nog lijsten met zoekwoorden staan waar ik nog niets mee gedaan heb.

Meestal is dat genoeg om iets te vinden waar ik over wil schrijven.

In het andere geval voer ik het domein in van een concurrent of een groot blog uit mijn branche om te kijken op welke keywords zij ranken. Ik kijk daar voor naar de volgende zaken:

  • Op welke interessante keywords ranken zij?
  • Zitten er keywords met veel volume en weinig concurrentie tussen?
  • Zitten er bottom-of funnelkeywords tussen?
  • Naar welke artikelen wordt veel gelinkt vanaf andere sites?

Ik loop door de keywords van die site heen en voeg interessante en relevante keywords toe aan mijn lijsten en kies na dit onderzoek een topic uit waar ik over wil gaan bloggen.

Conclusie

Keyword finder is een van de meest gebruiksvriendelijke SEO tools waar ik in de afgelopen jaren mee heb gewerkt.

Na deze review heb ik besloten om te switchen naar deze SEO software. De 5 verschillende SEO tools die je krijgt bij het abonnement zijn gebruiksvriendelijk en clean. En dat maakt het prettig om erin te werken.

Wat mij betreft biedt KWFinder de beste prijs/kwaliteit verhouding en kan iedereen met deze tool werken… van beginner tot SEO professional en agency.

Gratis KWFinder proberen

Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on pocket
Pocket
Nico Oud

Nico Oud

Als Business coach help ik ondernemers bij het realiseren van hun doelen. De groei van het bedrijf, maar ook hun groei als ondernemer. Via mijn blog en mijn nieuwsbrief deel ik mijn kennis op het gebied van ondernemerschap, strategie, marketing, sales, productiviteit en persoonlijk leiderschap.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *