VrijMiPost #15

Deze week in de VrijMiPost; podcasting groter dan televisie in VS, het aantoonbare virus-effect van B-players en een interview van 1,5 uur dat 2x heb geluisterd omdat het zo goed was.

Deze week kwam ik een paar hele goede stukken content tegen die je eigenlijk niet mag missen. Een interview met de Co-founder van Hubspot van 1,5 uur heb ik zelfs twee keer geluisterd(!). Maar ook een korte video waarin het aantoonbare virale effect van A-players en B-players wordt uitgelegd.

Anyway… de VrijMiPost #15 bevat weer genoeg content om je week sterk af te sluiten.

Oh… en nog één laatste ding… onderaan mijn nieuwsbrief deel ik voortaan mijn actuele tech stack. Hoef ik er niet steeds een item van te maken ;)

Podcastbereik net zo groot als televisie

Een interessant marktrapport uit de VS: Het podcast medium is daar in de leeftijdscategorie 18-35 net zo groot als televisie. Ik schreef er een korte post over, inclusief links naar de verschillende bronnen. 👇

Een voorbeeld van hoe je podcasts kunt inzetten om awareness te creëren (en mensen te inspireren)

Stel je voor… je opent je ogen en je geheugen is weg. Je begint helemaal opnieuw. Zelfs je opvoeding, zoals Bernadette Deitmers vertelde in WNL op zondag. Maar hoe heftig, en vooral inspirerend het verhaal ook is… dat is niet wat ik wilde delen.

De kracht van podcasten zit in hoe je verhalen kunt overbrengen. Je kunt nog zo sterk schrijven over zo’n ervaring, maar om een groep te bereiken en te raken, moet er meer authentieke emotie in het medium zitten.

En in de podcast ‘De jongen zonder geheugen’ word je niet alleen meegenomen in het verhaal van Jur. Zijn verhaal is de drager van de boodschap. Er moet meer awareness komen voor hersenontsteking en hersenvliesontsteking.

En hoe creëer je meer impact dan door een authentiek verhaal te delen? Precies, met een podcast.

Luister hier de trailer:

Interessante content

By far een van de beste interviews die ik in 2024 heb gezien op het gebied van bedrijven bouwen, company culture, first principle thinking, etc. Ook als podcast beschikbaar (Lenny’s podcast).

Hoe A-players en B-players je bedrijf (of jouw performance) kunnen maken of breken. It spreads like a virus 🦠 

En Podcasts positiever beoordeeld dan andere soorten branded content (door Emerce). Wel een premium artikel.

Trivia

Plaud is een heel mooi apparaatje dat gesprekken kan opnemen en met AI kan omzetten in meeting notes. Het bijzondere aan Plaud is dat hij magnetisch plakt aan de achterkant van je telefoon. En met een simpele switch kun je switchen tussen telefoon-modus of meeting-modus.

Ik gebruik ‘m op dagelijkse basis en ben echt enthousiast. Hij werkt niet als je veel meetings/calls met oortjes of koptelefoon doet, maar verder briljant. Je kunt per call/meeting aangeven wat voor meeting het is en AI stemt de notes er op af. Zie hier de opties:

Iedere vrijdag om 14:58 ontvang je van mij de VrijMiPost en iedere 14 dagen een deep dive artikel met kennis en updates met betrekking tot:

📈 Marketing 
🎙️ Communicatie,  
👔 Ondernemerschap 
🕰️ Productiviteit 
📱 Tech.

Ik verstuur deze nieuwsbrief met Beehiiv.

Hi 👋, ik ben Nico. Ik bouw inmiddels mijn 7e bedrijf (Springcast) en schrijf al 15 jaar over marketing, ondernemerschap en productiviteit. Ik heb meer dan 500 ondernemers gecoacht en sta dus nu zelf weer met mijn poten in de klei. Lees hier mijn verhaal.

Denk je dat mijn nieuwsbrief leuk en interessant is voor iemand anders? Stuur ‘m dan door via de blauwe 💙 knop. Aanbevelingen zijn mijn grootste aanmoediging om kwalitatieve content te blijven maken. Voor iedere aanbeveling maak ik een dansje… 🕺🏻 Really :D

Mijn huidige tech stack

Join the conversation

or to participate.