Marketing performance

In de categorie marketing performance vind je alle artikelen om de marketing performance van je bedrijf te verbeteren. Denk aan onderwerpen als SEO, funnels, e-mail marketing, marketing automation, growth hacking, etc.

Ik raad je aan om te beginnen bij deze artikelen:

  • Marketing tools – De beste marketing tools van dit moment en hoe ik ze inzet voor mijn marketing.
  • Customer journey – Hoe je een customer journey in kaart brengt en optimaliseert.
  • Sales funnel – Hoe je een goede sales funnel ontwerpt, bouwt en optimaliseert.
  • SEO – Mijn complete proces om op zeer concurrende keywords te ranken in Google.
  • Marketing automation – Alles wat je moet weten over marketing automation.

Categorieën

Consistentie in de funnel

Consistentie in de funnel

Commitment en consistentie zijn persuasion technieken waardoor we dikwijls in de problemen raken (zoals je in de video kunt zien). In dit artikel leg ik

Social Proof in de funnel

Social Proof in de funnel

Sociale bewijskracht speelt in op de onzekerheid van de mens. Mensen hebben niet, zoals bijvoorbeeld veel dieren, een instinct dat ervoor zorgt dat wij meteen

Autoriteit in de funnel

Autoriteit in de funnel

Zelf heb ik aan levende lijve ondervonden hoe krachtig dit persuasion principe is en hoe het kan helpen om jouw funnel te optimaliseren. Maar voordat

Schaarste in de funnel

Schaarste in de funnel

Ik weet nog goed hoe ik mij voelde toen ik bij een prospect zat die letterlijk aangaf tegen iedere prijs ‘ja’ te zeggen, zolang wij

Cialdini overtuigingsprincipes

De 6 Cialdini principes

De persuasion principes van Cialdini zijn wereldberoemd en nagenoeg iedere succesvolle marketeer maakt gebruik van de zogenaamde Cialdini principes om de conversie van zijn marketingcampagnes

Consistentie in de funnel

Consistentie in de funnel

Commitment en consistentie zijn persuasion technieken waardoor we dikwijls in de problemen raken (zoals je in de video kunt zien). In dit artikel leg ik

Social Proof in de funnel

Social Proof in de funnel

Sociale bewijskracht speelt in op de onzekerheid van de mens. Mensen hebben niet, zoals bijvoorbeeld veel dieren, een instinct dat ervoor zorgt dat wij meteen

Autoriteit in de funnel

Autoriteit in de funnel

Zelf heb ik aan levende lijve ondervonden hoe krachtig dit persuasion principe is en hoe het kan helpen om jouw funnel te optimaliseren. Maar voordat

Schaarste in de funnel

Schaarste in de funnel

Ik weet nog goed hoe ik mij voelde toen ik bij een prospect zat die letterlijk aangaf tegen iedere prijs ‘ja’ te zeggen, zolang wij

Sympathie in de funnel

Sympathie als persuasion techniek

We kennen allemaal de uitspraak “ze moeten je het gunnen”. In de wereld van sales is het één van de oudste persuasion technieken. Als de

Peak end rule

De Peak-end rule als beïnvloedingstechniek

De Peak-end rule is een psychologisch effect dat plaatsvindt tijdens een ervaring of beleving. Uit onderzoek blijkt dat mensen hun ervaring of beleving beoordelen op

Cialdini overtuigingsprincipes

De 6 Cialdini principes

De persuasion principes van Cialdini zijn wereldberoemd en nagenoeg iedere succesvolle marketeer maakt gebruik van de zogenaamde Cialdini principes om de conversie van zijn marketingcampagnes