Strategie

In de categorie strategie vind je artikelen die je helpen om een goede strategie te formuleren, maar ook om je strategie goed te implementeren en borgen.

Ik raad je aan om te beginnen bij de volgende artikelen:

  • Strategie bepalen; handige modellen om je strategie te bepalen en te monitoren.
  • BHAG; over hoe je een groots doel vaststelt, waarmee je purpose binnen de organisatie creëert.
  • KPI; hoe je de kwaliteit van je organisatie en de executie van je strategie kunt monitoren.
  • TOWS Matrix; hoe je een SWOT analyse omzet naar een strategisch aanvalsplan.

Categorieën

AIDA model

Het AIDA-model

Het AIDA-model is een model dat al een tijdje meegaat in de marketing- en saleswereld, maar niet iedereen kent het of past het goed toe.

SMART doelen

SMART doelen formuleren

Wat zijn SMART doelen en hoe helpt het formuleren van SMART doelen om je doelstellingen te behalen? In dit artikel leg ik uit hoe je

7s model

Het 7s model

Het 7s model van McKinsey is ontwikkeld door een aantal McKinsey medewerkers om de prestaties van een onderneming in kaart te brengen op 7 vaste

loss leader pricing strategie

Loss leader pricing strategie

Met de juiste funnel strategie, kan een loss leader pricing strategy bijzonder goed werken. Een loss leader strategie is een prijsstrategie, waarbij een product wordt

Product markt fit vaststellen

Product / Market fit vaststellen

Een product/market fit realiseren is een iteratief proces, waarbij je verschillende proposities test bij de doelgroep. En soms staat zelfs de doelgroep ter discussie. Maar

KPI

KPI’s; een complete succes handleiding

KPI’s zijn hot! En met de juiste KPI’s en sturing, kunnen ze managers en ondernemers helpen om uiterst effectief te sturen op data. Sterker nog…

AIDA model

Het AIDA-model

Het AIDA-model is een model dat al een tijdje meegaat in de marketing- en saleswereld, maar niet iedereen kent het of past het goed toe.

SMART doelen

SMART doelen formuleren

Wat zijn SMART doelen en hoe helpt het formuleren van SMART doelen om je doelstellingen te behalen? In dit artikel leg ik uit hoe je

7s model

Het 7s model

Het 7s model van McKinsey is ontwikkeld door een aantal McKinsey medewerkers om de prestaties van een onderneming in kaart te brengen op 7 vaste

loss leader pricing strategie

Loss leader pricing strategie

Met de juiste funnel strategie, kan een loss leader pricing strategy bijzonder goed werken. Een loss leader strategie is een prijsstrategie, waarbij een product wordt

Product markt fit vaststellen

Product / Market fit vaststellen

Een product/market fit realiseren is een iteratief proces, waarbij je verschillende proposities test bij de doelgroep. En soms staat zelfs de doelgroep ter discussie. Maar