Marketing blog
Recente blogs

Het AIDA-model
Het AIDA-model is een model dat al een tijdje meegaat in de marketing- en saleswereld, maar niet iedereen kent het of past het goed toe.

Wat is mijn passie?
Wat is mijn passie? Man, wat heb ik gemengde gevoelens bij deze vraag. Als jij ook op zoek bent naar jouw passie, heb ik goed

Slechtnieuwsgesprek; met deze 5 tips word je er beter in
Als ondernemer moet je soms een slechtnieuwsgesprek voeren en dat kan lastig zijn als je een ‘vriendelijk’ karakter hebt. Ook ik heb dat moeten leren.

SMART doelen formuleren
Wat zijn SMART doelen en hoe helpt het formuleren van SMART doelen om je doelstellingen te behalen? In dit artikel leg ik uit hoe je

Cialdini’s 7e principe; Unity
Cialdini’s 7 principes voor beïnvloeding worden ingezet door nagenoeg ieder gerespecteerd marketeer. In dit artikel zoom ik in op het 7e principe van Cialdini, dat

Het 7s model
Het 7s model van McKinsey is ontwikkeld door een aantal McKinsey medewerkers om de prestaties van een onderneming in kaart te brengen op 7 vaste

De TOWS matrix; van SWOT naar strategie
De TOWS matrix is steeds meer in opkomst als aanvulling of vervanging van de SWOT analyse. Maar hoe werkt de TOWS en waarom is het

Een business coach kiezen zoals business coaches dat zelf doen
Hoe kiest een business coach zijn eigen business coach? Een interessante vraag, vind je niet? Ik zal het je verklappen… Een business coach kiezen is

De Pirate funnel… (A)AARRR!
Zei iemand ‘pirate funnel’? Of ‘pirate metrics’? Of riep iemand in een meeting iets over AARRR? In dit artikel leg ik uit waar je mee

Buyer Persona’s; hoe je ze maakt en gebruikt
Buyer Persona’s zijn een must-have voor ieder bedrijf van iedere omvang. En ik moet heel eerlijk bekennen dat ook ik

WordPress Theme Builder
Ik krijg regelmatig de vraag welke WordPress theme builder ik gebruik voor het bouwen van websites, blogs en landingspagina’s en

AdWords management; maximaal rendement door de juiste sturing
Hoe stuur je een AdWords specialist of team aan? Op welke data stuur je? En hoeveel vrijheid geef je de

Account based marketing
Account based marketing (of ABM) is een marketingtactiek die vooral in de b2b-markt gebruikt wordt. Bij ABM werken marketing- en

Geen motivatie? Dit helpt je om meer motivatie te krijgen
Iedereen heeft wel eens een slechte dag, week, maand of zelfs een slecht jaar. Je hebt geen motivatie meer en

Zo breng je de customer journey in kaart
De customer journey is waar alle research samen bij elkaar komt in één overzichtelijk document. Het is een combinatie van

Prijsstelling en uurtarief bepalen; wat mag je rekenen?
Als je bezig gaat met prijzen bepalen ontstaat er al snel een discussie in je hoofd over de hoogte. Je

Email marketing: het meest effectieve marketingkanaal?
Email marketing heeft, zo blijkt uit onderzoek, nog steeds de hoogste Return On Investment (ROI), maar email marketing is ook

Omgaan met stress met deze handige technieken
Ik heb al op jonge leeftijd leren omgaan met stress. Tot op zekere hoogte was ik onbewust bekwaam, maar er

Freelancer worden… ik zag het mezelf gewoon niet doen
Thomas is zo’n type waar vuur en passie in zit. Hij is een levensgenieter en heeft een authentieke, ambachtelijke inslag.

Marketing rendement: wat kan je verwachten?
Hoe snel kan je verwachten dat een marketingcampagne rendement gaat opleveren? Wat is realistisch? Een fout die ik veel gemaakt

Brain picking; leren van experts
Wat is brain picking ook alweer? De definitie van brain picking is: Brain picking is het vergaren van kennis en

Marketing Automation; wat is het en hoe werkt het?
Marketing automation is een online marketing tactiek die veelal wordt ingezet voor het gericht en gestructureerd communiceren met de doelgroep.

Marketing automation software en tools
Welke marketing automation software leveranciers zijn er? En welk pakket is geschikt voor jou? Wie zijn de marktleiders en welke

Doelgroep analyse als onderdeel van jouw groei strategie
Wat is een doelgroepanalyse? En wat heb je eraan als je die analyse uitvoert? Is het de moeite waard? In