Marketing blog
Recente blogs

Doelen stellen en bereiken; het proces van high achievers
Doelen stellen is voor de meeste mensen een koud kunstje, maar doelen bereiken blijkt voor veel mensen een uitdaging te zijn. Door de jaren heen

Een Mastermind groep; wat is het en waarom is het zo populair?
Masterminds worden steeds populairder onder ondernemers en mensen die bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling. Maar ondanks de hype is het geen shiny object. Masterminden is

Journaling voor ondernemers & high achievers
Journaling is echt niet iets dat alleen maar wordt gedaan door ‘my dear diary girls’. In de wereld van ondernemers, professionals, onderzoekers en personal development

Functietitel eigenbedrijf; directeur met 1 medewerker
Welke functietitel gebruik je op LinkedIn als je een eigen bedrijf hebt? En vooral als je nog een klein team hebt. Ben je dan een

Affirmatie voorbeelden; een lijst vol inspirerende voorbeelden
In een eerder artikel schreef ik over wat affirmaties zijn en waarom ik denk (weet) waarom ze werken. In dit artikel deel ik affirmatie-voorbeelden op

Managementboeken voor zomer 2019
Deze zomer pak ik het qua boeken wat anders aan dan normaal. Waar ik normaal gesproken mijn achterstand ging inhalen van ongelezen boeken, ga ik

De 4×3 planner voor strategische productiviteit
Als ondernemer moet je heel wat ballen in de lucht houden, maar hoe zorg je er nou voor dat je die belangrijke, strategische taken niet

KWFinder review
KWFinder is een SEO tool waarmee je keyword research kunt uitvoeren. Het is een relatief onbekende tool vergeleken bij de SEO-giganten zoals SEMRUSH, MOZ en

Inbound marketing
Inbound marketing is volgens sommige marketeers de meest effectieve manier van marketing, maar wat is inbound marketing? Hoe zet je het succesvol in? En welke

De TOWS matrix; van SWOT naar strategie
De TOWS matrix is steeds meer in opkomst als aanvulling of vervanging van de SWOT analyse. Maar hoe werkt de

Een business coach kiezen zoals business coaches dat zelf doen
Hoe kiest een business coach zijn eigen business coach? Een interessante vraag, vind je niet? Ik zal het je verklappen…

De Pirate funnel… (A)AARRR!
Zei iemand ‘pirate funnel’? Of ‘pirate metrics’? Of riep iemand in een meeting iets over AARRR? In dit artikel leg

De beste boeken van succesvolle ondernemers
Ik haal veel inspiratie en motivatie uit boeken die geschreven zijn door succesvolle ondernemers. Hun verhalen geven je een kijkje

Marketingkanalen; zo kies je de juiste
Welke marketingkanalen passen bij jouw business? En op welke social media kanalen moet je inzetten? In dit artikel leg ik

Een goede Sales funnel maken
Een sales funnel is een visuele weergave van hoe mensen zich door het aankoopproces heen bewegen. Maar hoe richt je

SEO 2019; Dit zijn de 10 belangrijkste ranking factoren
Op nummer 1 staan in de zoekresultaten van Google. Welke ondernemer droomt er niet van? Om dat doel te bereiken,

Consistentie in de funnel
Commitment en consistentie zijn persuasion technieken waardoor we dikwijls in de problemen raken (zoals je in de video kunt zien).

Social Proof in de funnel
Sociale bewijskracht speelt in op de onzekerheid van de mens. Mensen hebben niet, zoals bijvoorbeeld veel dieren, een instinct dat

Autoriteit in de funnel
Zelf heb ik aan levende lijve ondervonden hoe krachtig dit persuasion principe is en hoe het kan helpen om jouw

Schaarste in de funnel
Ik weet nog goed hoe ik mij voelde toen ik bij een prospect zat die letterlijk aangaf tegen iedere prijs

Sympathie als persuasion techniek
We kennen allemaal de uitspraak “ze moeten je het gunnen”. In de wereld van sales is het één van de

De Peak-end rule als beïnvloedingstechniek
De Peak-end rule is een psychologisch effect dat plaatsvindt tijdens een ervaring of beleving. Uit onderzoek blijkt dat mensen hun

Was jouw Google AdWords ervaring ook zo pijnlijk?
In de afgelopen jaren heb ik heel wat ondernemers ontmoet met Google AdWords ervaringen die op z’n minst teleurstellend waren te

De 6 Cialdini principes
De persuasion principes van Cialdini zijn wereldberoemd en nagenoeg iedere succesvolle marketeer maakt gebruik van de zogenaamde Cialdini principes om