Marketing blog

Laatste blogs

Managementboeken voor zomer 2019

Deze zomer pak ik het qua boeken wat anders aan dan normaal. Waar ik normaal gesproken mijn achterstand ging inhalen van ongelezen boeken, ga ik me dit jaar inlezen op specifieke onderwerpen. Maar ik ga nog wat anders doen dan normaal. Waar ik voorheen alle

Lees verder »
SMART doelen

SMART doelen formuleren

Wat zijn SMART doelen en hoe helpt het formuleren van SMART doelen om je doelstellingen

Cialdini 7 principes

Cialdini’s 7e principe; Unity

Cialdini’s 7 principes voor beïnvloeding worden ingezet door nagenoeg ieder gerespecteerd marketeer. In dit artikel

7s model

Het 7s model

Het 7s model van McKinsey is ontwikkeld door een aantal McKinsey medewerkers om de prestaties

TOWS matrix en SWOT

De TOWS matrix

De TOWS matrix is steeds meer in opkomst als aanvulling of vervanging van de SWOT

Consistentie in de funnel

Consistentie in de funnel

Commitment en consistentie zijn persuasion technieken waardoor we dikwijls in de problemen raken (zoals je

Social Proof in de funnel

Social Proof in de funnel

Sociale bewijskracht speelt in op de onzekerheid van de mens. Mensen hebben niet, zoals bijvoorbeeld

Autoriteit in de funnel

Autoriteit in de funnel

Zelf heb ik aan levende lijve ondervonden hoe krachtig dit persuasion principe is en hoe