De beste boeken over online marketing heb ik samengesteld op basis van mijn eigen ervaring en inzicht en daarmee wil ik duidelijk maken dat deze lijst subjectief is Deze online marketing boeken hebben een significante impact gehad op mijn inhoudelijke kennis van online marketing en daarom verwacht ik dat ze ook zeer waardevol zijn voor anderen.
‘De beste boeken over online marketing‘ wordt regelmatig bijgewerkt en bestaat uit zowel tijdloze klassiekers als recent gelanceerde boeken die waardevolle kennis bevatten. Deze lijst met boeken over online marketing is niet gebaseerd op verkoopaantallen, maar puur op de waarde van de inhoud.
Zelf ben ik al meer dan 10 jaar actief op het gebied van online marketing en niet al te lang geleden heb ik mijn snelgroeiende internetbureau verkocht. Ik lees iedere dag tientallen artikelen en jaarlijks tientallen boeken over online marketing. Sommige had ik beter niet kunnen kopen en andere boeken hebben enorme rendementen opgeleverd.
Genoeg over mij en de totstandkoming van deze lijst met beste online marketing boeken. Nu over naar de lijst!
De 6 beste online marketing boeken
Dit was voor mij een lastig lijstje om te maken. Zoals ik eerder al schreef, heb ik meer dan 100 zelfhulp boeken gelezen en om daar de 6 beste van te kiezen leek bijna een onmogelijke missie. Ik heb het lijstje dan ook meerdere malen aangepast. Maar nadat ik uitgebreid gereflecteerd had op welke kennis mij het meeste heeft opgeleverd, is het mij toch gelukt om een Top 6 te formuleren waar ik achter sta.
De onderstaande zelfhulp boeken worden nationaal en internationaal erkend als de beste boeken in de categorie zelfhulp, maar ook mijn subjectieve mening en ervaring over de boeken hebben een rol gespeeld in de rankings. Deze 6 boeken hebben de grootste impact gemaakt in mijn leven. Ze staan in chronologische volgorde en het eerste boek is dus het beste.
Een van de beste boeken die ik heb gelezen over marketing. Vooral omdat het zo goed past in het huidige tijdperk waar marketeers agressief bezoekers proberen te converteren naar klanten.
Dit boek is geschreven voor ondernemers en marketeers die niet geloven in schreeuwerige marketing en marketing zien als het begin van een duurzame relatie met de klant.
Dit boek legt uit hoe je op een respectvolle manier je doelgroep bereikt en converteert tot klant.
Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Dat is de stelling van dit boek. In dit boek legt de auteur Marc van Eck uit welke oertypes er zijn en hoe je het oertype kiest dat bij jouw DNA past.
Dit boek helpt je om je merk, je bedrijf en je marketing / communicatie scherper neer kunt zetten.
Dit boek helpt mij en mijn klanten om betere keuzes te maken omtrent de merkpropositie.
Absoluut een aanrader voor ondernemers en marketeers die een nieuw brand neerzetten, een brand willen aanscherpen of betere branding-beslissingen willen maken.
Wil je zelf aan de slag met SEO? Dan is dit boek van Tonny Loorbach een aanrader.
Met het boek doelgerichte SEO heeft Tonny SEO toegankelijk gemaakt voor iedereen die een website of webshop heeft.
Het boek combineert theorie en praktijk, waardoor je niet alleen SEO leert te begrijpen, maar ook direct een actieplan kan maken om je website hoger in de zoekmachines te krijgen.
Welk marketingkanaal past het beste bij jouw business? Facebook, LinkedIn? Of toch Google AdWords of Instagram?
In het boek Traction leer je hoe je het giswerk kunt vervangen door slimme tests en het sturen op data.
Dit boek heeft de manier waarop ik en mijn klanten marketing benaderen compleet veranderd met bijzonder goede resultaten tot gevolg.
Als je ook maar een paar euro uitgeeft aan marketingcampagnes, is dit boek een must.
De Nederlandse vertaling van de internationale best seller ‘Thinking fast and slow’. Het boek werd uitgeroepen tot beste boek door o.a. The New York Times, The Economist en de Wall Street Journal.
In dit boek legt de auteur uit hoe ons brein werkt als het gaat om beslissingen nemen.
Het boek is uitermate geschikt voor marketeers die bezig zijn met of aan de slag willen met neuromarketing of beinvloedingstechnieken.
Daarnaast geeft het boek je goed inzicht hoe het brein werkt, waardoor je betere inschattingen en beslissingen kunt nemen.
Als het om contentmarketing gaat zie je dat bijna iedereen er op zijn eigen manier mee bezig is. Maar als je kijkt hoeveel bedrijven er een goed geformuleerd plan voor hebben, blijven er weinig over.
Het boek Content! van Antal de Waij helpt om structuur aan te brengen en structureer en gefundeerd te werken aan een contentstrategie die waarde levert voor je klanten en rendement voor de marketeer.
Een handig boek dat niet alleen lekker wegleest, maar ook gebruikt kan worden als naslagwerk.
How brands grow is een marketingboek dat op een gefundeerde manier antwoord geeft op de vraag hoe je als merk kunt groeien.
Maar het boek geeft ook inzicht in hoe reclame, promoties en loyaliteitsprogramma’s echt werken.
De auteur heeft op basis van decenia aan onderzoeken een aantal wetten weten te definieren die je kunt gebruiken om je bedrijf, merk en marketingcampagnes te laten groeien.
Eerder in deze boekenlijst
Deze boeken stonden eerder vermeld in dit overzicht met de beste online marketingboeken en behoren tot de must reads voor iedere ondernemer en marketeer. Staat er een boek tussen dat je nog niet hebt gelezen? Koop het direct! Het zijn marketingboeken die zichzelf in veelvoud terugverdienen.