VrijMiPost #17

De VrijMiPost van deze week staat weer klaar met dit keer een nieuw #podcast markt rapport, ik ga spreken op het 1% event, de Dark Funnel en een interessante ontmoeting.

De laatste nieuwsbrief van april. Ik sla even twee weekjes over i.v.m. met een korte break. Loopt het dan qua nummering niet in de soep? Absoluut 🥺 Daar ga ik nog wel over journalen 😉 Maar hé… het zijn maar weeknummers… 🫣

Anyways… deze week weer mooie content (gespot), interessante mensen ontmoet, een teaser en een event. Laat me weer weten wat je van mijn content vindt.

💡 Stel je vraag in de comments en ik probeer ‘m in de volgende nieuwsbrief te beantwoorden. Mag vrij generiek zijn 😉 

Table of Contents

👻 Wat ik uitspook

De jongen waarom ik een podcast wilde starten

Ik was zijn business coach. En vanaf het moment dat ik hem sprak, had ik een fascinatie voor het enthousiasme van Amanj Hamid. Hij vertelde dat hij ooit was gevlucht vanuit Irak en wilde dat ik hem hielp om een volgende stap te maken in zijn carrière. Maar ik had moeite om de sessie niet te veranderen in een interview om te begrijpen wat er tussen zijn vlucht en zijn huidige situatie was gebeurd.

Het is was een voorrecht om een kijkje te krijgen in het leven van Amanj. En als je maar 1 podcast aflevering van me luistert, dan moet het deze zijn. Luister op Spotify, Apple, je favoriete luister-app of hier in je browser.

Klaar met remote werken (join the conversation)

Ik schrijf een master piece

Nee, geen boek. Een artikel. En het moet een master piece worden. Want hoewel ik echt diep probeer te gaan in mijn artikelen, is het me nog nooit gelukt om echt volledig de kern te raken van mijn strategie om mijn doelen te halen.

Een jongen bij de autowasstraat vroeg me ooit wat hij kon doen om ook zo’n auto te rijden. Overvallen door zijn vraag, hield ik het bij een paar boektitels en generiek advies. Maar ergens baalde ik van mijn antwoord. Zijn vraag is oprecht en ik heb zoveel geleerd van anderen, dat ik vind dat het hier beter had moeten doen. Stiekem hoop ik dat hij de nieuwsbrief leest ;)

Ik deel er nog niet te veel over, behalve deze illustratie die de kapstok vormt van het artikel. Als je weet wat het is, comments, please 😉 

Deep dive dinsdag

De VrijMiPost is een nieuwsbrief die op een laagdrempelige manier veel haakjes biedt naar waardevolle of interessante content. Maar mijn tweewekelijkse nieuwsbrief werd ook gemist. Veel mensen sloegen ‘m zelfs op in Reader (van Readwise).

Dus net als met mijn krantenwijk… ik kan niet zomaar stoppen met de delivery als ik er een andere wijk bij neem 😉 

Als je bent ingeschreven op mijn E-mail nieuwsbrief, dan krijg je nu iedere 14 dagen op dinsdag een deep dive artikel. Volg je me alleen op LinkedIn en wil je de deep dive ook? Schrijf je hier in.

Spreken op het 1% event

Wie mij een beetje persoonlijk kent, weet dat een 1% guy ben. Als we een jaar geen contact hebben gehad en je spreekt me weer, dan ben ik niet meer dezelfde Nico. Want ik leef volgens de filosofie van iedere dag 1% beter worden. Voor mijn persoonlijke ontwikkeling en hoe ik bedrijven bouw.

Anyways… op 15 mei (mijn verjaardag nota bene) spreek ik op het 1% Beter event van Geert Hidding. Samen reflecteren we op mijn journey en hoe ik deze filosofie onderdeel van mijn leven heb gemaakt.

Wil je erbij zijn? Voor een kleine investering van €47 (incl. btw) kun je in Zwolle mijn verhaal in real life horen en ook leren van de andere sprekers. Als je tijdens het boeken de kortingscode ‘Nico’ invult, krijg je een vet cadeau… een Performance Journal.

1% Event

  • Datum: 15 mei

  • Tijdstip: 14:00 - 17:00

  • Locatie: Zwolle

  • Prijs: €47

  • Code: Nico (voor gratis performance journal)

Geen goede foto, volgens mijn vrouw. Veel te serieus. #tochgedaan🙊

📚 Wat ik lees/kijk/leer

The dark funnel; de uitdaging van iedere marketeer

Bij Springcast worden veel aanbevelingen gedaan in person en daarom is het soms lastig om het echte rendement te achterhalen van een kanaal. Joliene legt het mooi uit en spreekt erover op het Skale event (1 en 2 mei).

Nieuw podcast marktonderzoek

Deze week gespot op de tijdlijn van Frederik Middelhoff. Een nieuw podcast marktonderzoek van Edison Research over de podcast adoptie zich ontwikkelt. Als je actief bent in marketing of communicatie, absoluut een aanrader als je op de hoogte wilt blijven van de mediaconsumptie van je doelgroep.

💬 Interessante ontmoetingen

Edwin

Deze week weer een inspirerende lunch gehad met Edwin Dijkstra. Hij is een van die mensen die een belangrijke rol heeft gespeeld in mijn carrière. Hij is een van die mensen dat als hij iets zegt (of aanbeveelt), dan kun je er blind op vertrouwen dat het goed is.

Maar het is ook een echte Deep thinker. Dus zo’n lunch gaat van ‘Hey Edwin’ naar een diepgaand gesprek in 30 seconden. Love it! Ik kan je aanbevelen om Edwin op LinkedIn te volgen (en je in te schrijven op Edwin’s nieuwsbrief).

Lunch Locatie: Post Plaza Leeuwarden (fantastische locatie)

Iedere vrijdag om 14:58 ontvang je van mij de VrijMiPost en iedere 14 dagen een deep dive artikel met kennis en updates met betrekking tot:

📈 Marketing 
🎙️ Communicatie,  
👔 Ondernemerschap 
🕰️ Productiviteit 
📱 Tech.

Ik verstuur deze nieuwsbrief met Beehiiv.

Hi 👋, ik ben Nico. Ik bouw inmiddels mijn 7e bedrijf (Springcast) en schrijf al 15 jaar over marketing, ondernemerschap en productiviteit. Ik heb meer dan 500 ondernemers gecoacht en sta dus nu zelf weer met mijn poten in de klei. Lees hier mijn verhaal.

Denk je dat mijn nieuwsbrief leuk en interessant is voor iemand anders? Stuur ‘m dan door via de blauwe 💙 knop. Aanbevelingen zijn mijn grootste aanmoediging om kwalitatieve content te blijven maken.

📱 Mijn huidige tech stack

Join the conversation

or to participate.